مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان ، از افتتاح ۳۹ فضای آموزشی معادل ۱۷۷ کلاس درس با زیر بنای ۱۸ هزار متر مربع در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار دیار نفت محمد سعیدی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز یکشنبه ۸ بهمن در سالن جلسات این اداره برگزار شد اظهار کرد : شعار اصلی
دولت سیزدهم «مدرسه سازی، تجلی مردمی سازی » است که در خوزستان این امر محقق شده است.

سعیدی پور با اشاره به جمعیت ۹۳۸ هزار نفری دانش آموزی و فضای آموزشی ۵۷۰۰ متر مربعی استان اظهار کرد: ۶۵ درصد فضای آموزشی استان مستحکم ، ۱۶ درصد آن (معادل ۹۱۲ کلاس درس) نیازمند مقاوم سازی و ۱۹ درصد( معادل ۳۴۲ کلاس درس) در آستانه تخریب و هشدار دهنده است .

وی ، سرانه متوسط دانش آموزی کشور را ۵/۲۸ متر مربع و سرانه متوسط آموزشی خوزستان را ۴/۴۸ متر مربع اعلام کرد که هنوز با میانگین سرانه متوسطه آموزشی کشوری فاصله داریم .

این مقام مسئول بیان کرد : استان خوزستان جهت رسیدن به سرانه اموزشی میانگین کشوری نیازمند احداث ۷۰۰ هزار متر مربع فضای اموزشی جدید است ‌.

سعیدی پور عنوان کرد : رویکرد اداره کل نوسازی مدارس خوزستان به گونه ای بوده که بیشترین رشد را در‌جهت بروز رسانی شناسنامه فضای آموزشی داریم .

این مقام مسئول، پروژه های در دست اجرای فضای آموزشی را ۴۸۵ فضای آموزشی بیان کرد که معادل یک هزار و ۸۰۱ کلاس درس است.

سعیدی پور با یاد آوری اینکه یک هزار و ۵۹۴ کلاس درس پروژه های تحویلی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان ما در سال ۱۴۰۰ بود افزود : ۶۵ درصد فضاهای آموزشی معادل ۱۰۵۰ کلاس درس طی یک سال اخیر و ۳۹ فضای آموزشی معادل ۱۷۷ کلاس درس با زیر بنای ۱۸ هزار متر مربع در دهه فجر افتتاح می شوند.

این مقام مسئول ، آمار پروژه های تحویلی اداره کل نوسازی خوزستان را یک هزار و ۵۹۴ پروژه اعلام کرد و گفت در سال ۱۴۰۱، تعداد ۶۱۴ کلاس درس و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۱۴ کلاس درس تحویلی بوده اند.

جهاد مدرسه سازی در خوزستان /کلنگ زنی ببش‌از ۳۵۰ کلاس درس تا نیمه نخست۱۴۰۳

وی خاطر نشان کرد : طی یک سال اخیر ۴۸۶ کلاس درس کلنگ زنی شده است و آمار پروژه هایی که به مهر سال ۱۴۰۳ منتهی میشود بیش از ۴۵۰ کلنگ زنی فضای آموزشی خواهد بود ‌.

این مقام مسئول بیان کرد : بیش از ۳۵۰ کلاس درس در نیمه دوم سال جاری و نیمه نخست سال ۱۴۰۳ کلنگ زنی خواهیم کرد و این بیانکر جهاد مدرسه سازی در خوزستان است‌.

وی به اتمام پروژه های بالای ۷ سال راکد مانده هم اشاره که در شهرهایی مانند رامشیر ، ایذه ،هفتکل و..بوده اند‌.

سعیدی پور همچنین خاطر نشان کرد : ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب داربم که بر اساس آن تخصیص می دهیم و این بودجه متمایز از بحث خیرین مدرسه ساز است .

مدیر‌ کل نوسازی و‌تجهیز مدارس خوزستان گفت : مجموع جذب اعتبارات مردمی در دولت سیزدهم بیش از یکهزار میلیارد تومان بوده است و بخش خیرین مدرسه ساز ظرفیتی خوب است که باید فعالتر گردد.

وی در پایان به بزگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در آخر فروردین سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: ۸۰ درصد خیرین خوزستانی هویت حقوقی و‌مابقی خیرین مدرسه ساز هستند‌.