شهرزاد امیری اینکه نفت از مهمترین مسائل اقتصادی کشور است و تصمیم گیری های نفتی نقشی تعیین کننده بر چرخ اقتصاد دارد بر کسی پوشیده نیست ‌چرا که در آمدهای نفت و گاز و پتروشیمی از طریق سرمایه گذاری های تخصصی و کسب و کارهاو اشتغالزایی رشد می‌کند . با توجه به اینکه استان خوزستان […]

شهرزاد امیری

اینکه نفت از مهمترین مسائل اقتصادی کشور است و تصمیم گیری های نفتی نقشی تعیین کننده بر چرخ اقتصاد دارد بر کسی پوشیده نیست ‌چرا که در آمدهای نفت و گاز و پتروشیمی از طریق سرمایه گذاری های تخصصی و کسب و کارهاو اشتغالزایی رشد می‌کند .

با توجه به اینکه استان خوزستان از جمله استانهای نفتی در تامین بیش از ۸۰ درصد سوخت کشور است ، بخاطر وجود شرکتهای نفتی به سرزمین طلای سیاه معروف شده است ‌.

وجود شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکتهای تابعه آن و شرکت ملی حفاری ایران باعث شده این استان در بخش اقتصاد کشور هم ظرفیت ویژه ای داشته باشد ، بگونه ای که تعطیلی حتی یک روز این صنعت باعث اختلال در اقتصاد کشور می شود .

نگاهی دقیق تر به این موضوع نشان می دهد اقتصاد ایران از دیرباز یه یک اقتصاد نفتی تبدیل شده که گریز از فرصت‌ها و ورود به تهدیدها فراز و نشیب اقتصاد را رقم می‌زند.

از این رو یکی‌‌از سیاستهای اجرایی صنعت نفت در هر سال برگزاری نمایشگاه های تخصصی ساخت تجهیزات است که به عنوان یک پتانسیل مثبت استان خوزستان مطرح میشود . در جریان برگزاری این نمایشگاه ها ، قراردادهای و موافقتنامه های خوبی به امضا می‌رسد که در نهایت رونق کسب و کارهای متعدد شرکتهای خصوصی و‌دانش بنیان نفتی را محقق می سازد .

به عبارت دیگر ،برگزاری نمایشگاههای تخصصی صنعت نفت ضمن ایجاد رقابت بین سازندگان داخلی، گام بلند مسیر اشتغال در صنایع جانبی حفاری و پتروشیمی را فراهم می کند.

برپایی نمایشگاه سالانه صنعت نفت دربرگیرنده تمام بخش های فعال در حوزه نفت ،گاز و پالایش وپتروشیمی زمینه ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین سازندگان تجهیزات ،پیمانکاران ،سرمایه گذاران ،شرکتهای طراحی مهندسی و دانش بنیان و‌مدیران بخش های دولتی و خصوصی صنعت نفت را ایجاد می‌کند تا هر کدام ضمن رونمایی از توانمندی های حوزه فعالیت خود ،از فناوری روز دنیا در حوزه های تخصصی مطلع و بهره مند شود .

بنابراین می توان گفت توانمند سازی بخش خصوصی و‌کسب دانش و‌بومی سازی تجهیزات صنعت نفت ،به همراه تعاملات بیشتر و همکاریهای گسترده در این صنعت مهمترین دستاوردی است که در بطن نمایشگاه های صنعت نفت بیش از هر بخش دیگری نمایان می شود.